Gratis verzenden binnen Nederland bij orders vanaf €75,-
 

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over onze producten of service? Hier vind je veelgestelde vragen en de bijpassende antwoorden over ons bedrijf, assortiment en service.

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Op werkdagen voor 15.00 uur besteld is -normaal gesproken- de volgende werkdag in huis (met uitzonderingen van palletzendingen)! Leveren doen we dus zo snel mogelijk! Uiteraard kun je de bestelling ook zelf op komen halen, mits we het product op voorraad hebben natuurlijk. Bij internationale zendingen (dus ook naar België, moet je rekening houden met één of twee extra werkdagen.) 

Palletzending

Is je bestelling te groot voor een standaard zending (bijvoorbeeld in het geval van een huiskamerpiano)? Dan verzenden we je order als een palletzending.

De pallet wordt vervolgens de eerstvolgende werkdag bij ons opgehaald door de transporteur en -normaal gesproken-  de dag nadat hij bij ons is opgehaald bij jou geleverd. Hou dus goed de tracking informatie van je bestelling in de gaten! Een palletzending kan immers niet naar een pick-up point.

Vragen over hoe een palletzending precies werkt? Bel ons even, dan leggen we het graag nog even uit!

Snel leverbaar

Artikelen die voor 15.00 uur besteld worden, maar niet op voorraad zijn, proberen we dezelfde werkdag nog bij onze leverancier te bestellen. Daar mag je vanuit gaan, maar pin ons er niet op vast. We zijn afhankelijk van onze leveranciers.

Onbekende levertijd

We snappen dat je uitkijkt naar het nieuwste van het nieuwste. Vaak staan deze producten al in onze webshop voordat ze geleverd kunnen worden. Dan weet jij in elk geval al dat het eraan staat te komen. Wel kun je alvast een pre-order plaatsen voor de vastgestelde prijs. Lees je ‘onbekende levertijd’, dan is dit product tijdelijk niet leverbaar. Zodra het wel weer leverbaar en op voorraad is, passen we het bericht aan.

Wil je een product in de winkel ophalen? Bel ons even, dan houden wij je bestelling voor je vast.

Wie bezorgt mijn bestelling?

Wij werken samen met een aantal vervoerders waaronder DPD en UPS. Voor pakketten zwaarder dan 32 kilo en pallets zetten we DHL in. Ook zetten we onze eigen koeriers in. Je kunt je bestelling ook zelf afhalen in onze winkel. Alle bestellingen worden sowieso voorzien van een track en trace code. Deze vind je online bij je bestelling.

Bezorging op zaterdag

Onze vervoerders bezorgen niet op zaterdag. Heb je dit liever wel, bel dan even met onze klantenservice via +31 (0)13-5288660.

Niet thuis?

Verzendingen worden bij ‘niet thuis’ één keer extra aangeboden. Daarna kun je het pakket afhalen bij een verzamelpunt in de buurt. Onze vervoerder informeert je hierover.

Vertraging

Onze vervoerders doen er in uitzonderlijke gevallen iets langer over de verwerking van een bestelling. In plaats van 24 uur kan dit een dag of een aantal dagen langer duren. Ons streven is altijd om jouw bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Heb je jouw bestelling na drie werkdagen nog steeds niet ontvangen, neem dan contact met ons op via +31 (0)13-5288660.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Een bestelling kun je online altijd annuleren, tenzij de producten al verzonden zijn. In dat geval gaat de retourprocedure in. Neem in elk geval zo snel mogelijk contact met ons op om de annulering door te geven! Zijn we gesloten, stuur dan een e-mail naar webshop@klundertmusic.nl met als onderwerp ‘bestelling annuleren’. Vergeet niet je volledige naam en het bestelnummer te vermelden. Als het pakket al verstuurd is, kun je het dus altijd weer retour sturen. We zorgen dan dat het aankoopbedrag zo snel mogelijk op je bankrekening staat (vergeet niet je IBAN door te geven).

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Voor elk product dat je bij Klundert Music bestelt, geldt een zichttermijn van 14 dagen. Die termijn gaat in op de dag na ontvangst. Na het verstrijken van de 14 dagen is de koopovereenkomst een feit. We verwachten dat je tijdens die 14 dagen zo zorgvuldig mogelijk omgaat met het product en de verpakking. Pak het product voorzichtig uit en/of gebruik het product voor zover dat nodig is om zeker te weten dat je het wilt behouden.

Wanneer je je retour hebt aangemeld heb je nogmaals 14 dagen de tijd om ervoor te zorgen dat de retour bij ons komt. 

Alle informatie met betrekking tot retourneren vind je hier.

Wat is de garantieperiode?

We houden niet van moeilijkdoenerij. Jij wilt graag weten waar je aan toe bent. Gelijk heb je. Daarom geven wij een dikke High Five op bijna alles in de webshop, omdat wij staan voor onze producten. Dat is 5 jaar garantie, met een minimum aan kleine letters en uitzonderingen. (Overigens, voor occasions geldt een garantietermijn van 3 maanden.)

Alles over onze garanties vind je hier.

Wat zijn de verzendkosten?

Binnen Nederland en België rekenen we voor online bestellingen van meer dan € 75,- geen verzendkosten.
Is je bestelling minder dan € 75,- dan worden de verzendkosten aangegeven tijdens het bestelproces.

Voor bezorging in het buitenland rekenen we voor online bestellingen verschillende transportkosten, deze kosten zijn afhankelijk van het land waar we het product naartoe moeten sturen. Dit geven we aan tijdens het bestelproces.

Natuurlijk is het ook mogelijk om je bestelling in onze winkel af te halen. Zeker weten dat het product voor je klaarligt? Neem dan even contact met ons op, dan checken we het voor je!

Heb je een spoedbestelling en die wil je graag dezelfde dag nog in huis? Neem dan even contact met ons op, dan proberen we dit samen te organiseren!

Klachten en suggesties

Voor meer informatie over onze werkwijze met betrekking tot klachten en/of suggesties moeten we je verwijzen naar de pagina Klachten & Suggesties

Waarom krijg ik de bestelling in een gebruikte omdoos?

Onze leveranciers leveren dagelijks pallets met goederen bij ons af. Vaak zit daar nog prima inpakmateriaal bij en dozen die bijna altijd herbruikbaar zijn. Daarom versturen we onze pakketten zoveel mogelijk met gebruikte dozen. Wij besparen op die manier op onze verpakkingskosten (en ben jij goedkoper uit) én zijn we duurzaam bezig. Dat is dus goed voor ons, voor jou en het milieu. #goedbezig

Hoe zit het met de prijzen?

Alle prijzen die in onze winkel en op onze webshop worden gehanteerd zijn altijd inclusief BTW en verwijderingsbijdrage. De prijzen kunnen hoger uitvallen als je een bestelling plaatst onder de € 75,- (de verzendkosten worden dan namelijk extra aangerekend).
Wanneer je bestelling hoger is dan € 75,-, versturen we jouw bestelling gratis (in Nederland). Voor leveringen in het buitenland rekenen we hogere transportkosten.

Zakelijke klanten van binnen de EU die een geldig BTW-nummer + bedrijfsinschrijving overleggen, kunnen wij voorzien van producten tegen een 0% BTW-regeling. Informeer even naar de mogelijkheden. Maak je gebruik van deze optie, dan zijn wij wel verplicht de producten op te sturen of aan een rechtspersoon mee te geven in onze winkel. Wanneer je de producten verstuurd wilt hebben, kan dit enkel naar het adres waarop jouw BTW-nummer is geregistreerd. Indien je de producten wilt afhalen, kan dat alleen als je een geldig legitimatiebewijs toont en de vervoersverklaring ondertekent.

Koop je als particulier buiten Nederland, maar binnen de EU? Dan geldt het locale BTW tarief van het land (verzendadres) waar we naartoe verzenden. We berekenen dan het juiste BTW percentage in de check-out (hierdoor kan de prijs dus iets afwijken).

Laagste Prijs Garantie: Klundert Music garandeert alle klanten de laagste prijs. Heb je hetzelfde product van hetzelfde merk ergens anders goedkoper gezien? Laat het ons zien, dan bieden wij jou hetzelfde product – indien mogelijk – tegen dezelfde prijs aan.

Kan ik bij jullie ook inruilen?

Wil je iets inruilen? Dat kan! Je muziekinstrument of apparatuur inruilen bij Klundert Music heeft veel voordelen. 

Wanneer je je instrument bij ons inruilt doe je dat op een betrouwbare plek, geven wij eerlijk advies en je krijgt direct de vergoeding voor je instrument. Bel ons even of kom direct langs!

Inruilen op een veilige en eerlijke manier, zonder gedoe. Dit doen we al sinds 1986!

Ook online

Ben je niet in de gelegenheid om langs te komen om je inruil te bespreken? Dan kun je een voorstel doen aan de hand van foto’s. Hierbij willen we graag: 

  • Foto's van het instrument vanuit alle hoeken
  • Foto’s van het serienummer
  • Foto’s van eventuele schade of gebruikssporen

Mail je voorstel naar info@klundertmusic.nl of stuur je voorstel via WhatsApp naar ons vaste nummer: 013-5288660

Ruilvoorstel

Een ruilvoorstel, dus bijvoorbeeld een gitaar voor een andere gitaar, doen we over het algemeen niet. Maar als je écht een bijzonder exemplaar hebt dan kun je het proberen.

Voordat je een ruilvoorstel opzet vragen wij je om eerst over de volgende dingen na te denken; 

  • Bedenk of je inruil voorstel in verhouding is. Wanneer je instrument bijvoorbeeld meer waard is als wat je wilt aankopen. Dan is het misschien slimmer om jouw instrument eerst te verkopen en met het geld hiervan het nieuwe, goedkopere instrument te kopen.
  • Zoek je dus naar de hoofdprijs bij het inruilen? Probeer het dan eerst zelf te verkopen. Lukt dit niet, dan kun je het bij ons inruilen en verkopen wij het voor je. Let op; we betalen nooit bij en leggen geen geld toe op een ruilvoorstel. 

Inkoopvoorstel

Muziekinstrumenten kopen we over het algemeen niet in.

Soms komt het voor dat je misschien een hele partij aan muziekinstrumenten hebt. Of misschien wil je afstand doen van instrumenten of apparatuur van iemand die gestopt is met het maken van muziek.

Als dit het geval is dan kun je het proberen door contact op te nemen met Dennis en een inkoopvoorstel te bespreken: dennis@klundertmusic.nl

Markt- en handelswaarde

Wanneer jij iets in wilt ruilen doen wij een prijsvoorstel over de handelswaarde van het product. Dit is iets anders dan de marktwaarde. Wij moeten het product namelijk weer verkopen en geven bij verkoop weer garantie op het product. Hier zitten voor ons kosten aan dus daar moeten we rekening mee houden. 

Wat ruilen we niet in?

Let op, soms ruilen we niet in. Voor inruil hebben we namelijk een aantal voorwaarden en inruil gaat altijd in overleg met een van onze medewerkers. 

  • Instrumenten en apparatuur ouder dan tien jaar ruilen we, over het algemeen, niet in. Soms maken we een uitzondering bij gitaren, er zijn specifieke modellen die, afhankelijk van de staat, wel in te ruilen zijn.
  • Accessoires, zoals hoezen, kabels en statieven ruilen we niet in.
  • Computer gerelateerde producten, zoals software en audio interfaces, ruilen we niet in.
  • Defecte instrumenten en apparatuur ruilen we niet in.
  • Instrumenten en apparatuur met te veel achterstallig onderhoud ruilen we ook niet in. 

Wat is B-stock?

Een product is B-stock als wij een product simpelweg niet meer als nieuw kunnen verkopen. Bijvoorbeeld omdat de verpakking beschadigd is, ontbreekt of als we het product hebben gebruikt als demonstratiemodel in onze showroom. Of wanneer het artikel wat (lichte) gebruikssporen heeft. Uiteraard functioneert het product nog prima en is het in zeer goede staat!

Alle informatie over B-stock vind je hier.

Al onze B-stock producten vind je hier.

Doen jullie ook reparaties?

Wat je intensief gebruikt gaat op een gegeven moment kapot of moet opnieuw worden afgesteld. Ook als het een hoogwaardig product is. Onze inhouse-experts weten hoe nauw dat komt met jouw instrument of apparatuur. Gelukkig hebben wij het vak in de vingers. Letterlijk.

Heb je dus ondanks alles toch technische hulp nodig? Kom dan gerust langs met je apparatuur of instrument. Of je stuurt ons even een berichtje (via mail of Whatsapp) of bel met 013-5288660. Helpen wij je (instrument) verder!

Let wel: onze reparatie afdeling is enkel voor onze eigen relaties en klanten. We voeren geen reparaties uit aan apparatuur of instrumenten die niet bij ons aangekocht zijn!

Hebben jullie ook een laagste prijs garantie?

Bij Klundert Music betaal je in de winkel dezelfde prijs als online. Je betaalt dus altijd de laagste prijs.
Zijn we nu altijd de aller- allergoedkoopste? Meestal wel. Soms niet. Maar we doen dan ook meer dan enkel een doos versturen!

Bij ons kun je terecht voor al je vragen en advies. En we bieden 5 jaar garantie op onze producten (High Five!). Wij nemen de telefoon op als je een vraag hebt. En je kunt bij ons altijd even langskomen als je iets wilt weten. Onze web- en winkeldeur staat altijd open.

Heb je iets gekocht en ben je toch niet helemaal tevreden? Ook dan staan we klaar voor je. Want wij geloven in samenwerken. En dat doen we al sinds 1986.

Elders goedkoper

We proberen met onze prijzen de laagste aanbieders van Nederland te volgen. Want waarom zou je bij ons meer betalen?
Helaas schommelen de online prijzen online vaak alle kanten op. Het lijken soms wel dagkoersen. Daardoor kan het voorkomen dat we onze prijzen niet direct bijgesteld hebben.

Heb je het onverhoopt ergens anders toch goedkoper gezien? Laat het ons weten, want in bijna alle gevallen kunnen we je voor dezelfde prijs leveren.

Hoe kom ik met jullie in contact?

Heb je een vraag? Een compliment of klacht? Een veer voor in de bips? Kunnen we jou op een andere manier beter helpen? Laat het ons weten!
Tijdens openingstijden zijn we o.a. bereikbaar via telefoon en Whatsapp! Onze e-mail en social-kanalen zijn ook altijd open.

Een keertje binnenlopen kan natuurlijk altijd, behalve wanneer de winkel dicht is.

Telefoon: 013-5288660

Whatsapp: 013-5288660

E-mail: info@klundertmusic.nl

Ben je tevreden over onze service? Hebben we je goed geholpen? Dan kun je ons enorm helpen met een review. Hiermee kunnen we nieuwe muziekliefhebbers laten zien dat we 100% voor ze klaarstaan! Laat je review achter op Webwinkelkeur! Bedankt!

Kunnen jullie mij helpen bij een zakelijke bestelling?

Zoek je namens een bedrijf, een school of een instelling een of meerdere producten? En wil je dit bijvoorbeeld op rekening laten leveren? Dan kan dat.

Geef ons telefonisch of via mail door wat je wilt bestellen, dan regelen wij de rest. Overigens hanteren we geen standaard kortingen voor bedrijven,
onze marges variëren namelijk sterk van product tot product. Natuurlijk zorgen we wel voor een scherpe offerte voor jouw bedrijf of organisatie.

Wil je daar meer over weten, neem dan even contact met ons op.

Bieden jullie ook internationale verzending?

Bij Klundert Music helpen we muzikanten van over de hele wereld. We willen er zeker van zijn dat jouw gear veilig en op tijd geleverd wordt. En dat je de juiste prijsinformatie krijgt.

Levering binnen de EU (particulier):

Leveringen binnen de EU zijn erg eenvoudig. Transport is relatief goedkoop en makkelijk te regelen. We zijn verplicht om het BTW tarief te rekenen van het land waaruit je besteld (waar we naartoe verzenden). Dit betekent dat je altijd even contact met ons moet opnemen, zodat we je een juiste prijs kunnen maken. Dat kan allemaal supersnel: stuur ons even een bericht met je verzendadres en wij regelen de rest.

Als je bij ons als particulier (consument) bestelt, dan krijg je dus een prijsopgave met jou lokale BTW.
De prijzen op onze webshop zijn incl. 21% BTW, met uitzondering van bladmuziek: die zijn met 9% BTW.

Levering binnen de EU (zakelijk, intracommunautair):

Heb je een geldig BTW nummer en bevindt jouw bedrijf zich binnen de EU? Dan krijg je excl. BTW geleverd. De BTW draag je vervolgens zelf af in eigen land (je bent daar zelf verantwoordelijk voor). We controleren je BTW nummer in het algemene VIES register. Controleer of je BTW nummer daar goed in staat, anders kunnen we je niet intracommunautair leveren.

Stuur ons een bericht wat je graag zou willen bestellen en wij reageren direct met een intracommunaitaire prijsopgave! Via ons systeem kunnen we direct een betaalverzoek meesturen zodat je vanuit het buitenland eenvoudig de betaling kunt doen (o.a. iDeal, Bancontact, Credit Card, SEPA en Paypal)

Levering buiten de EU (particulier & zakelijk):

Orders buiten Europa krijgen te maken met allerlei belastingen en heffingen. Die zijn per land verschillend. Daarom kunnen wij je het best helpen wanneer je even contact met ons opneemt, zodat we mee kunnen denken over de goedkoopste en beste levering / shipping. Tip: zet meteen je leveringsadres in het bericht zodat we je snel kunnen helpen (dan kunnen we namelijk direct de shipping kosten berekenen).

Laten we onze instrumenten en geluidsapparatuur een world tour geven! Gear up!

Advies op maat? Neem contact met ons op!

Waar staat "Gear up" voor?

Bij Klundert Music weten we wat er in jouw hoofd speelt. Een zoektocht naar dat ene geluid en wat je daarvoor nodig hebt, waar je op moet kunnen vertrouwen. Of je nou alleen thuis speelt of wekelijks op een podium staat; die glimlach als het gevoel klopt is onbetaalbaar. Daarom halen wij alles voor jou uit de flightcase.

Wij vertrouwen op een breed en uitgekiend assortiment van instrumenten en apparatuur. En we rekenen op onze drive, die helpt jou tijdens je zoektocht naar de heilige graal. Dat is onze belofte aan jou.

Innovatie en techniek gaan snel vooruit; daarom schakelen we vooruit. We zitten niet stil! Gear Up!

Geen antwoord gevonden?

Heb je het antwoord op je vraag niet gevonden tussen de veel gestelde vragen, dan helpen we je graag verder. Stuur je specifieke vraag naar ons via support@klundertmusic.nl. We helpen je dan zo snel mogelijk verder. 

Stel ons een vraag